دانش اموزان برتر

وبلاگ مرجع دانش آموزان استان سیستان و بلوچستان

دانش اموزان برتر

وبلاگ مرجع دانش آموزان استان سیستان و بلوچستان

دانش اموزان برتر

پیام مدیر وبلاگ :

"بازدید کننده گرامی به این وبلاگ خوش آمدید"

آنچه در این وبلاگ مشاهده می کنید گزیده ای از بهترین مطالب وبلاگ های دانش آموزان و معلمان برتر استان سیستان و بلوچستان امید است شما دانش آموز عزیز با قلم خود مارا در هرچه بهتر شدن این وبلاگ یاری رسانید

عزیزانی که تمایل دارند تا مطالبشان در این وبلاگ منتشر شود کافیست لینک مطلب خود را به قسمت نظرات این وبلاگ ارسال نمایند. تا در صورت مفید بودن مطالبشان آنها را در سایت های کشوری بخصوص سایت حرف تو ( جایی برای نخبگان وبلاگ نویس ) و نیز وبلاگ همه با هم ( مرجع مرکزی استان سیستان و بلوچستان ) منتشر یابد

۱۳ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است


IMG-20151108-WA0002

از دو اثر هنرمند سیستانی در هفته پژوهش با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان رونمایی شد.

طی مراسمی ضمن تجلیل از رمضان نورا معلم آموزش و پرورش ناحیه دو زاهدان به عنوان پژوهشگر برتر استان از دو اثر جدید وی رونمایی شد.

هنرمند سیستانی می گوید : فکر یک محقق و پژوهشگر همچون ساعت کار می کند و از تفکر کردن باز نمی ایستد .

رمضان نورا افزود:ایده طرح ساعت پژوهش را از حدیث پیامبر اکرم (ص) گرفتم که فرمودند یک ساعت تفکر بهتر از هفتاد ساعت عبادت است به همین خاطر ساعتی از نوع معرق با عنوان ساعت پژوهش ساختم .

وی به طرح دوم خود به مناسبت هفته پزوهش اشاره نمود و افزود :ماکت فردی روستایی را درست نمودم که با کمبود امکانات به فکر تحقیق و پژوهش است و مشکلات نتوانسته مانع پیشرفتش شود و برای تبرک و پیروی از مقام عظمای ولایت سخنان رهبری و پیامبر (ص) را با موضوع پژوهش در گلدان گل نیز کتابت نمودم.

رمضان نورا هنرمند خلاق استان سیستان و بلوچستان است که تاکنون ۲۶ اثر وی در کتاب گینس ثبت شده است.


IMG_6025انته

 

IMG_6023

 

IMG_5993انتهای پیام/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۴ ، ۱۵:۳۲
دانش اموزان برتر
وقتی که زنگ مدرسه غول ترافیک را به وجد می آورد / صف طولانی خودروها در خیابانهای زاهدان
معظل ترافیک زاهدان، در ساعات تعطیلی مدارس باعث شده تا خودروها و بخصوص سرویس مدارس با مشکل روبرو شوند.

به گزارش خط اول،  ترافیک در زاهدان به هنگام تعطیلی مدارس یکی از معضلاتی است که این گره هر روز کور و کورتر می شود و هر روز به همراه خود مشکلاتی را برای همه مردم به ارمغان می آورد.

با توجه به زندگی شهری بیشتر خانواده ها ترجیح می دهند که فرزندان آنها از سرویس های مدارس استفاده کنند تا راحت تر و مطمن تر بتوانند به مدرسه بروند اما افزایش سفرهای درون‌ شهری و صف خودروها در مقابل مدارس باعث ترافیک زیاد در معابر شده است و سرویس مدارس را با مشکلاتی روبرو کرده است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان در این خصوص در گفتگو با خبرنگار خط اول با بیان اینکه ترافیک چند مولفه ایست اظهار داشت: در بحث ترافیک هم عابر، راننده و پلیس در آن دخالت دارند و یک تلاش همه جانبه ایست اگر هر کدام وظیفه خود را بخوبی انجام ندهند قطعا با مشکلات ترافیکی برخورد خواهیم کرد.

سرهنگ ابوالحسن ملکی به زمان و مسیر حجم ترافیک در شهر زاهدان اشاره نمود و افزود: ساعات حجم تراکم ترافیک در زاهدان صبح ها از ساعت ۶:۴۰ دقیقه تا ۷:۳۰ دقیقه و بعد ازظهر ها نیز از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ می باشد و بیشتر تراکم ترافیک در طول خیابان مطهری، خیابان امام علی، آزادی تا تقاطع مصطفی خمینی، بلوار معلم، دانشگاه تا میدان دانشجو، بلوار شهید مزاری، بلوار بهداشت تا میدان مشاهیر و خیابان امام خمینی و سعدی در این ساعتها مشاهده می شود.

وی افزود: در زمان تعطیلی مدارس به جهت حجم ترددی که در این محل ها وجود دارد تخلفات متعدی از جمله خرابی ها، تصادفات، طبقات دوبله، سد معبر در این مقطع شاخص هایی است که باعث تراکم ترافیک می شود و همچنین در خیابان مصطفی خمینی در بلوار رسولی بدلیل وجود مراکز تجاری و تردد عابرین در این قسمت ها باعث تراکم ترافیک شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۴ ، ۱۵:۲۴
دانش اموزان برتر
کیور احلال زهی دانش آموز 13 ساله سراوانی توانست در چهارمین دوره مسابقات کشوری جابربن حیان عنوان نخست را کسب نماید.

IMG_6032

کیور احلال زهی که در پایه ششم مدرسه فرهنگیان سروان مشغول به تحصیل می باشد با طرح ، سیستم خنک کننده ی هوا در فضای باز توانست عنوان پژوهنده برتر دانش آموزی کشور را کسب کند .

این دانش آموز مبتکر با توجه به هوای گرم و خشک سیستان و بلوچستان با ارائه طرح خنک سازی فضای باز در جشنواره جابربن حیان از میان ۷۰۰ طرح ارائه شده توانسته بود مقام برتر کشور را از آن خود کند .

وی می گوید: ایده این طرح زمانی شروع شد که یک روز یکی از همکلاسی هایم که آزمایش تولید رنگین کمان با آبپاش را داشت به شوخی روی من و دوستانم آب می پاشید و دیدم همکلاسی هایم بیشتر طرف آبپاش می روند و خنک می شدند و همینجا جرقه ای به ذهنم رسید که سیستمی طراحی کنم که در فضا باز قابلیت خنک کنندگی داشته باشد.

وی ادامه داد:برای طراحی این وسیله که با تراوش آب هوای محیط پیرامون خود را مطبوع و خنک می کند ۴ ماه زمان صرف کرده ام.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۴ ، ۱۵:۱۹
دانش اموزان برتر
تنها بهانه برای شهادت معلم زحمت کش لعل بخش آرام دفاع از آرمانهای الهی انقلاب و تعلیم و تعلم بود و نثار جان در این راه نهایت آرزوی شهید آرام.

55321199721841871545314711420414312130

معلم شهید لعل بخش آرام در روستای دشوک از توابع شهرستان سراوان بدنیا آمد.

نامش برای پدر و مادر ،یاد آوری یک تولد خاطره انگیز است که در سالهای آرزو و امید در رحمت و نور را روی خانواده گشود.

دامان خانواده اولین مدرسه انسان است که شخصیت انسان در آن شکل می گیرد و لعل بخش هم از نعمت تربیت خوب در این مدرسه برخوردار بود. در سال ۱۳۵۴ وارد مدرسه شد. دانش آموز با استعداد و مودب کلاس پنجم بود که انقلاب طومار عمر رژیم ستم شاهی را در هم پیچید. با جدیت و تلاش سالهای تحصیل در مرکز تربیت معلم را نیز گذراند؛ و بعنوان یک معلم به خدمت مردم محروم منطقه بر خواست. تنها دغدغه یک معلم مگر چیست ؟

مگر سعی در کشف و پرورش استعداد فرزندان محروم و مستعد مردم محروم ،محلی برای دشمنی است. درک والای یک معلم از حقیقت او را به تحقق آن تا پای جان پایبند می کند و این نقطه آغاز دشمنی با معلمی است که سعی در تحقق ایده ها و آرمانهای یک ملت در قالب انقلابی اسلامی دارد.

تنها بهانه برای شهادت معلم زحمت کش لعل بخش آرام نیز دفاع از آرمانهای الهی انقلاب و تعلیم و تعلم بود و نثار جان در این راه نهایت آرزوی شهید آرام. از شهید آرام جز نیکی و خیر نقل نمی کنند و اینگونه بود که جانش را بر طبق اخلاص نهاد و خدایش از او خرید به بهای شیرین وصال

انتهای پیام/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۴ ، ۲۳:۰۸
دانش اموزان برتر

گفتگو با برگزیده جشنواره کشوری جابربن حیان

سه شنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۳ ب.ظ
دانش آموز 11 ساله زاهدانی برگزیده جشنواره کشوری جابربن حیان موفق به ساخت دستگاه صیقل سنگ شد.

IMG_5866

هفته پژوهش بهانه ای شد تا بسراغ پژوهشگر ۱۱ ساله ای برویم آنهایی که برای یافتن پاسخ سوال خود، به کاوش جهان رفته اند تا هزارتوی جهان را کشف کنند.

فاطمه موسوی یکی از آن کودکان است که در پایه پنج ابتدایی مشغول به تحصیل می باشد که با تشویق پدر و مادرش موفق به ساخت دستگاه صیقل سنگ شد.

مریم میری مادر سیده فاطمه در گفتگو با خط اول گفت :علاقه به جمع آوری سنگها مخصوصا گوهر سنگهای سیستان و بلوچستان فکری به ذهنمان ایجاد کرد که این سنگها بصورت زیباتری در بیایند .

وی ادامه داد :وقتی علاقه فاطمه را در این زمینه دیدیم با کمک پدرش دستگاه صیقل سنگ را درست نمودیم این دستگاه نمونه داخلی ندارد و نمونه خارجی اش نیز با قیمت بالا به فروش می رسد.

مادر سیده فاطمه گفت :این دستگاه تشکیل شده از موتور کولر،تسمه ،دو میله و مخزن که با ریختن آب و ماسه و سنگهای کوچک ناهموار که این سنگها به مرور با ماسه و آب ساییده می شوند و پس از تقریبا دوماه سنگهای صاف و صیقلی و براقی بدست می آید که ارزش افزوده خیلی بالایی پیدا می کنند.

 

IMG_5860

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۴ ، ۲۳:۰۳
دانش اموزان برتر

دانش آموز شهیدی که آرزویش رفتن به جبهه بود

پنجشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۴، ۰۲:۱۵ ب.ظ

دانش آموز شهید عباس میرشکار آرزویش رفتن به جبهه بود ولی در حین پاسداری از انقلاب و دفاع از دست آوردهای رزمندگان در جبهه ها در حالی که مشغول نگهبانی در مسجد محل بود به شهادت رسید.

fleur_055 دانش آموز شهید عباس میرشکار سال ۱۳۴۷ در زاهدان بدنیا آمد.

این فرزند خانواده میرشکار با آموختن درس معرفت و خداشناسی سر آمد بچه های هم سن و سالش شده بود.عشقی در وجود او زبانه می کشید نتیجه آینده نورانی متفاوتی بود که در انتظار او بود.

با شروع جنگ تحمیلی،سر از پا ناشناخته همزمان با تحصیل به فراگیری فنون نظامی مشغول شد.

چه روزها و شبها که در سنگر مدرسه و پادگان به کسب علم و پاسداری از دست آوردهای انقلاب پرداخت.

با تن خسته پس از مدتها به خانه می آمد.آرزویش رفتن به جبهه بود ولی در حین پاسداری از انقلاب و دفاع از دست آوردهای رزمندگان در جبهه ها در حالی که مشغول نگهبانی در مسجد محل بود به شهادت رسید.

انتهای پیام/


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آذر ۹۴ ، ۱۴:۱۵
دانش اموزان برتر
دانش‌آموزان دختر و پسر در منطقه قاسم آباد در حاشیه شهر زاهدان با نبود آب آشامیدنی چشم انتظار کمک مسئولان و خیران هستند.

به گزارش خط اول ،صحبت‌کردن از وضعیت نامناسب برخی مدارس حاشیه شهر زاهدان چیز جدیدی نیست و بارها این مشکل از سوی رسانه‌ها، مردم و حتی مسئولان مطرح شده است مدارسی که به نظر می‌رسد وضعیت اسف‌بار آن‌ها یکی از دلایل افت تحصیلی و پایین‌بودن انگیزه تحصیل در میان دانش‌آموزان می شود.

متاسفانه مشارکت والدین در سطح زاهدان بسیار پایین است که این موضوع در مناطق حاشیه ای به دلیل مشکلات اقتصادی خانواده ها بسیار مشهود است یکی از این مدارس که متاسفانه با وجود تجهیزات کاملی که برای آن در نظر گرفته شده مدرسه ای در منطقه قاسم آباد در حاشیه شهر زاهدان می باشد.

دانش آموزان دبستان دوشیفته دخترانه علی بن ابیطالب و پسرانه علامه طباطبایی واقع درقاسم آباد زاهدان با ۷۵۴ متر زیربنای آموزشی متاسفانه از زمان تاسیس این مدرسه تاکنون آب آشامیدنی نداشتند و به ناگزیر برای تامین آب مورد نیاز خود باید ازمنزل آب بیاورند .

IMG_5250

در این مدرسه که دو تانکر آب شور برای استفاده سرویسهای بهداشتی و غیر قابل شرب و حتی آب سرد کن به چشم می خورد اما متاسفانه خبری از آب آشامیدنی دیده نمی شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آذر ۹۴ ، ۱۴:۱۳
دانش اموزان برتر

عکس نوشته/رحلت پیامبر اکرم (ص)

پنجشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۴، ۰۲:۱۱ ب.ظ

 

muhammad-peyghambar-photokade-2-500x386

 

IMG-20151204-WA0076

انتهای پیام/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آذر ۹۴ ، ۱۴:۱۱
دانش اموزان برتر
IMG_20151201_220946
کودک زاهدانی توانست مدال برنز مسابقه‌ی بین‌المللی نقاشی انجمن «هیکاری» کشور ژاپن را بدست آورد.

نقاشی‌های کودکان همانند بازی هایشان، برای آن ها  حکم زندگی است. ” کودکان با عبور از دنیای شکل‌ها و رنگ‌ها به کشف جهان می‌پردازند و سپیدی کاغذ فرصتی است برای‌شان تا از آرزوها، شادی‌ها، غم‌ها، ترس‌ها و دنیای درونشان به زبان تصویر سخن بگویند...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آذر ۹۴ ، ۲۲:۳۲
دانش اموزان برتر
رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اهمیت بزرگداشت اربعین می‌فرمایند: به شیعیان یاد دادند اینجا محل اجتماع شماست؛ اینجا میعاد بزرگی است که با جمع شدن در این میعاد، هدف جامعه شیعی و هدف بزرگ اسلامی جامعه مسلمین را باید به یاد هم بیاورید.

مقام شامخ ولایت، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در ۲۴ مهرماه سال ۱۳۶۶ این چنین از اهمیت بزرگداشت اربعین حسینی یاد می‌کنند:

«فقط یک جمله در باب اربعین عرض کنم؛ آمدن اهل‌بیت حسین‌بن علی(ع) به سرزمین کربلا، که اصل این آمدن مورد قبول هست، اما سال اول یا دوم بودن آن معلوم نیست، فقط برای این نبود که دلی خالی کنند یا تجدید عهدی بکنند؛ آنچنان که گاهی بر زبان‌ها جاری می‌شود.

مسأله از این بسیار بالاتر بود، نمی‌شود کارهای شخصیتی مثل امام سجاد(ع) یا مثل زینب کبری(س) را بر همین مسائل عادی رایج ظاهری حمل کرد، باید در کارها و تصمیمات شخصیت‌هایی به این عظمت در جست‌وجوی رازهای بزرگتر بود.

مسأله آمدن بر سر مزار سیدالشّهدا(ع)، در حقیقت امتداد حرکت عاشورا بود، با این کار خواستند به پیروان حسین‌بن علی(ع) و دوستان خاندان پیغمبر و مسلمانانی که تحت تأثیر این حادثه قرار گرفته بودند تفهیم کنند، این حادثه تمام نشد؛ مسأله با کشته شدن، دفن کردن و اسارت گرفتن و بعد رها کردن اسیران خاتمه پیدا نکرد؛ مسأله ادامه دارد.

به شیعیان یاد دادند اینجا محل اجتماع شماست؛ اینجا میعاد بزرگی است که با جمع شدن در این میعاد، هدف جامعه شیعی و هدف بزرگ اسلامی جامعه مسلمین را باید به یاد هم بیاورید، تشکیل نظام اسلامی و تلاش در راه آن حتی در حد شهادت، آن هم با آن وضع! این چیزی است که باید از یاد مسلمانان نمی‌رفت و خاطره آن برای همیشه زنده می‌ماند، آمدن خاندان پیغمبر، امام سجاد(ع) و زینب کبری(س) به کربلا در اربعین به این مقصود بود».

 

emam-khamenei-moharam-(www.alvershop.com)-(4)

عکس نوشته /بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب درباره اربعین حسینی

787

برای دیدن تصاویر بزرگ برروی آن کلیک کنید

انتهای پیام/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آذر ۹۴ ، ۲۲:۲۹
دانش اموزان برتر
موج وبلاگی

امروزه فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی در بین مردم و جوانان از محبوبیت خاصی برخوردارند به طوریکه تقربیاً 100 درصد جوانان و کاربران اینترنت عضو شبکه های اجتماعی هستند ولی در این فضا امنیت اطلاعات حرف اول را می زند.
حمایت ازاینترنت ملی وشبکه های اجتماعی ایرانی/کمپین مجازی

به گزارش خط اول به نقل از  صدای دریا بسیاری از کشورهای استعمارگر مثل آمریکا و انگلیس این استقبال مردم و کاربران از فضای اینترنت و علی الخصوص شبکه های اجتماعی را میدانی برای رسیدن به اهداف شوم و پلید خود تبدیل کرده اند که جاسوسی از کاربران یکی از اصلی ترین اهداف آنان است؛زیرا این فضا را ساده ترین و به صرفه ترین راه برای رسیدن به اطلاعات مورد نیاز از کاربران کشورهای مختلف می دانند و به وسیله همان اطلاعات در پی تخریب بنیان کشورها و تغییر فرهنگ و آداب و رسوم مردم دنیا به نفع خود هستند.

از جمله فضاهای جاسوسی این کشورها می توان در مرحله اول فضای اینترنت وجست و جوگرها مثل یاهو،گوگل،بینگ و… و در مرحله بعد ایجاد شبکه های اجتماعی مختلف مثل فیس بوک،توییتر،یوتیوب،لاین،وایبر،واتساپ،تلگرام،اینستاگرام،تانگو،بیتالک و … نام برد.

ارتش سایبری نطام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پی خنثی کردن اهداف پلید این کشورها با اتکا به توانمندی های جوانان خوش فکر و با استعداد خود در صدد رویا رویی با این فضاهای جاسوسی برآمد و توانست برای امن ساختن فضای اینترنت و همچنین جلوگیری از جاسوسی اطلاعات کاربران ایرانی اقدامات مهمی را انجام دهد که عبارتند از:

۱- راه اندازی شبکه ملی اطلاعات( اینترنت ملی).

۲- راه اندازی جست و جو گرهای قدرتمند مثل پارسی جو، یوز،گرگر و…

۳- راه اندازی شبکه های اجتماعی و موبایلی قدرتمند مثل سلام (که به تنهایی می تواند با اینستاگرام،تلگرام،واتساپ به رقابت بپردازد)،لنزور،انار،بیسفون،فیس نما،کلوب،افسران،آپارات،هم میهن و…

شبکه وبلاگ نویسان استان هرمزگان “صدای دریا” با همکاری باشگاه وبلاگ نویسان ایرانی”حرف تو” در جهت حمایت و معرفی بیشتر از این شبکه ها و فضا ها ی اینترنتی اقدام به راه اندازی کمپین “حمایت از شبکه اینترنت ملی و شبکه های اجتماعی ایرانی” نموده و لذا از فعالان عرصه فضای مجازی درخواست می شود این کمپین را به صورت گسترده در شبکه های اجتماعی ،وبلاگ ها،سایت های خبری و … منتشر نموده در خصوص زمینه های زیر اقدام به تولید محتوا نموده و لینک های حمایتی خود را به آدرس http://networkiranian.blog.ir ارسال نمایند.

زمینه های فعالیت:

۱- اشتراک گذاری گسترده و حمایت از کمپین به صورت عکس نوشته و انتشار گسترده در فضای مجازی.

۲- انتشار درست نوشته،تحلیل و یادداشت

۳- آسیب شناسی ومقایسه اینترنت ملی و شبکه های اجتماعی ایرانی با سرویس های جاسوسی مثل واتساپ،تلگرام،اینستاگرام و …

۴- ایجاد نظرسنجی های گسترده

۵- مصاحبه با متخصصین عرصه فضای مجازی

۶- انتشار گسترده لینک دانلود نرم افزار های ایرانی

حامیان کمپین:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آذر ۹۴ ، ۱۰:۵۸
دانش اموزان برتر

نخبه فرهنگی بسیجی گفت: نوع نگرش مدیریت علمی همراه با مدیریت بسیجی می تواند موفقیت هایی در زمینه فرهنگی و آموزشی داشته باشد.

mostafa 3.4 (2)

مصطفی کیخا نخبه فرهنگی بسیجی با بیان اینکه ۱۴ سال است که عضو بسیج می باشد اظهار داشت:کارشناس ارشد مدیریت آموزش و پرورش،نماینده بسیج دانش آموزی استان، دوسال رئیس کمیته علمی تحصیلی دانش آموزی سپاه سلمان،مسئول علمی بسیج شهید فهمیده و فرمانده واحد دانش آموزی شهید لکزایی می باشم.

وی افزود: مولف ۳ کتاب و ۱۲ مقاله داخلی و خارجی در بحث مدیریت و حوزه رفتار سازمانی هستم و با ۱۳ سال سابقه در آموزش و پرورش هم اکنون معاون آموزشی دبیرستان رازی ناحیه یک زاهدان مشغول به فعالیت هستم.

کیخا با اشاره به ویژگی یک بسیجی نمونه افزود: یک بسیجی باید ولایت‌مدار بوده و در ارتقای علم و معرفت خود تلاش کند و حضوری فعال در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی داشته باشد.

این نخبه فرهنگی با بیان مقایسه کشور ژاپن با ایران به لحاظ آموزشی اظهار داشت:اگر بخواهیم نگاهی به آموزش و پرورش جهان داشته باشیم بهترین الگو کشور ژاپن را مدنظر قرار دهیم که تلاش نموده در سیستم های آموزشی خود ترکیبی از سیستم های آموزشی کشورهای انگلستان،فرانسه،و آمریکا استفاده نماید.

وی افزود :اما با این وجود کشور ژاپن نسبت به هویت ملی و بومی خود در غالب آموزشی هوشمندانه واکنش نشان داده و سنت ها را حفظ نمودند .

این نخبه فرهنگی بسیجی ادامه داد: آموزش و پرورش مهد تعلیم و تربیت است و اگر بخواهیم مدیران با ایمان و با مسئولیت داشته باشیم باید فرهنگ را از مدارس شروع کنیم چرا که این دانش آموزان مسئوین فردا می شوند.

وی افزود:بهتر است در مراکز فرهنگی همانند بسیج و آموزش و پرورش از حالت متمرکز در بیاییم و نیازها را مدنظر قرار دهیم و شیوه برنامه ها و اجرای مسائل فرهنگی همراه با طراوت شادابی و تنوع صورت گیرد.

انتهای پیام/

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آذر ۹۴ ، ۲۳:۳۳
دانش اموزان برتر

IMG_5098


آموزگار زاهدانی با هدف ایجاد انگیزه در دانش آموزان در یک ایده نو دو مانتو درسی علوم و ریاضی را طراحی کرد.

به گزارش خط اول ،طیبه هامون نورد با ۲۵ سال سابقه تدریس در پایه اول ابتدایی در دبستان علامه حلی ناحیه دو زاهدان مشغول به فعالیت می باشد.

اولین ابتکار وی مانتو الفبا بود که از طرف دانش آموزان و آموزش و پرورش استان مورد استقبال قرار گرفت بر این اساس دو ابتکار جدید دیگری تحت عنوان مانتو ریاضی و علوم را نیز طراحی نمود که خبر نگار خط اول توضیحات بیشتر را از زبان خود این معلم خلاق جویا شد.

هامون نورد در این زمینه می گوید: تنوع کار در گروه سنی پایین باعث می شود دانش اموزان درس را بهتر متوجه شوند و فضای کلاس را بهتر ببینند در نتیجه بر آن شدم تا اقدام به طراحی مانتو های درسی نمایم تا مطلب بهتر در ذهن دانش آموزان ثبت و حک شود.

این آموزگار خلاق که هدف از این کار خود را ایجاد انگیزه در دانش آموزان عنوان می نماید ادامه داد :دو مانتو به با رنگهای شاد طراحی نمودم که یکی مانتو ریاضی است که برروی آن اعداد و اشکال هندسی طراحی شده و با پوشیدن این مانتو در ساعت ریاضی سعی نمودم تا ریاضی در ذهن دانش آموزان بهتر آموزش داده شود.

IMG_5088

وی ادامه داد :از آنجاییکه هرروز با شیوه ها و متد های جدیدی روبرو هستیم مانتو علوم با اشکال داخل کتاب را طراحی و سر کلاس درس علوم می پوشم.

هامون نورد گفت :به جهت اینکه دانش آموزان در کلاس درس احساس صمیمیت بیشتری نمایند هر چند وقت یکبار همگام با دانش آموزانم با توجه به لباس فرم آنها من نیز لباس می پوشم که بدانند معلمان مدیران مدرسه همیشه در کنارشان هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آذر ۹۴ ، ۲۳:۳۱
دانش اموزان برتر