دانش اموزان برتر

وبلاگ مرجع دانش آموزان استان سیستان و بلوچستان

دانش اموزان برتر

وبلاگ مرجع دانش آموزان استان سیستان و بلوچستان

دانش اموزان برتر

پیام مدیر وبلاگ :

"بازدید کننده گرامی به این وبلاگ خوش آمدید"

آنچه در این وبلاگ مشاهده می کنید گزیده ای از بهترین مطالب وبلاگ های دانش آموزان و معلمان برتر استان سیستان و بلوچستان امید است شما دانش آموز عزیز با قلم خود مارا در هرچه بهتر شدن این وبلاگ یاری رسانید

عزیزانی که تمایل دارند تا مطالبشان در این وبلاگ منتشر شود کافیست لینک مطلب خود را به قسمت نظرات این وبلاگ ارسال نمایند. تا در صورت مفید بودن مطالبشان آنها را در سایت های کشوری بخصوص سایت حرف تو ( جایی برای نخبگان وبلاگ نویس ) و نیز وبلاگ همه با هم ( مرجع مرکزی استان سیستان و بلوچستان ) منتشر یابد


در ابتکاری جالب یک کودک ایرانشهری توانست کتاب داستانی را با هنر سوزن دوزی محلی برروی پارچه به تحریر درآورد.

به گزارش سیستان بیست،هنر کودکان، بیشتر وقت‌ها بزرگ‌سالان را کنجکاو و شیفته خود می‌کنند هنر، این امکان را برای آن‌ها فراهم می‌کند که هم در خلوت خود با احساسات چالش‌برانگیزشان درگیر شوند و هم افکار و احساسات پیچیده‌شان را با دیگران در میان بگذارند
یکی از این کودکان خلاق حدیثه بامری دانش آموز 11 ساله ایرانشهری می باشد که با خلاقیت کودکانه خود توانست در چهاردهمین جشنواره‌ی بین‌المللی امام رضا(ع) رتبه‌ی دوم در بخش کاردستی رضوی را کسب کند.

به این بهانه خبرنگار سیستان بیست با وی به گفتگو نشسته است که در ادامه می خوانیم:

سیستان بیست- خودت را معرفی کن؟*

- اینجانب حدیث بامری 11 ساله کلاس پنجم ابتدایی ساکن ایرانشهر و دانش آموز مدرسه ی دخترانه فاطمه الزهرا می باشم.
* سیستان بیست - در رابطه با رتبه ای که بدست آورده اید توضیح دهید
-از طریق کانون پرورشی در جشنواره رضوی سال 95 شرکت نمودم که توانستم در بخش کاردستی رتبه دوم کشوری را کسب کنم.کاردستیم را به شکل یک کتاب درآورده و تمام صفحات حتی تصاویر و متن آنرا سوزن دوزی محلی کردم.


* سیستان بیست - موضوع این کتاب چه بود؟

- این کتاب درباره امام رضا(ع) با موضوع کمک و یاری بود.

*سیستان بیست-چی شد که این کار را انجام دادی؟

-به دلیل علاقه فراوان به کارهای هنری از قبیل سوزن دوزی ،سکه دوزی ،سفالگری،نقاشی و کاردستی که داشتم به این کار روی آوردم و تصمیم گرفتم کاردستی را که جزء فراخوان جشنواره رضوی بود انتخاب و این اثر هنری را خلق کنم.

*سیستان بیست - علت موفقیتت در این کار چه بود؟*

- با توکل بر خدا و همت و تلاش های مکرر مربی ام بود که در این کار موفق شدم و عنوان کتابم را جیک جیک انتخاب کرده بودم.

*سیستان بیست - به غیر ازهنر کاردستی چه کارهای دیگری انجام میدهی؟

-داستان مینویسم،نقاشی میکنم.در مرکز دو ایرانشهر 3سال عضو بودم و در  جشنواره های استانی نماز ،مهر محمد و کتابخوانی رتبه کسب کرده ام و همچنین در بخش آفرینش های ادبی هم کار داستان نویسی انجام داده ام.

*سیستان بیست -اوقات فراغت خود را چگونه می گذرانی؟

-اکثرا قرآن و کتاب های علمی ، دینی و داستان مطالعه میکنم یا به همراه خانواده به سفر های درون شهری میروم.

*سیستان بیست-چه پیامی برای هم سن و سال های خودت داری؟

-به کانون بیایید و ثبت نام کنید چون در کانون فعالیت های زیادی انجام میدهیم و خیلی چیز ها یاد میگیریم.کلاس های کانون هم در یادگیری دروس مدرسه که درک و فهمشان سخت است و هم به تقویت خلاقیت هنری ما کمک میکند .

*سیستان بیست- آیا انجام کارهای هنری لطمه ای به درست زده است؟

-خیر،کار هنری هیچوقت مانع درس خواندن نمی شود زیرا در اوقات فراغت می شود به راحتی این کار را انجام داد و از نظر درسی شاگرد ممتازی هستم و در جشنواره جابربن حیان رتبه اول استانی را کسب کردم.

*حرف پایانی ات ؟

حرف آخرم این است که مسؤلین به فکر جوانان و کودکان باشند. مکان های تفریحی و آموزشی در اختیار آن ها قرار دهند تا اوقات فراغت خود را به بطالت نگذرانند. کانون بهترین مکان برای کودکان و نوجوانان است سعی کنند در قسمت های حاشیه ی شهر که امکان دسترسی بعضی از کودکان به کانون کم می باشد یک کتابخانه سیار بسازند تا همه کودکان هم سن و سالم بتوانند از آن استفاده کنند.

گزارشگر:ک.قاسمی
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی