دانش اموزان برتر

وبلاگ مرجع دانش آموزان استان سیستان و بلوچستان

دانش اموزان برتر

وبلاگ مرجع دانش آموزان استان سیستان و بلوچستان

دانش اموزان برتر

پیام مدیر وبلاگ :

"بازدید کننده گرامی به این وبلاگ خوش آمدید"

آنچه در این وبلاگ مشاهده می کنید گزیده ای از بهترین مطالب وبلاگ های دانش آموزان و معلمان برتر استان سیستان و بلوچستان امید است شما دانش آموز عزیز با قلم خود مارا در هرچه بهتر شدن این وبلاگ یاری رسانید

عزیزانی که تمایل دارند تا مطالبشان در این وبلاگ منتشر شود کافیست لینک مطلب خود را به قسمت نظرات این وبلاگ ارسال نمایند. تا در صورت مفید بودن مطالبشان آنها را در سایت های کشوری بخصوص سایت حرف تو ( جایی برای نخبگان وبلاگ نویس ) و نیز وبلاگ همه با هم ( مرجع مرکزی استان سیستان و بلوچستان ) منتشر یابد

۲۸ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

جنبش وبلاگی من یک جوان ایرانی ام

چهارشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۰۹ ق.ظ

جوانان ایرانی امروزه شاداب تر و متعهد تر نسبت به جوانان کشورهای دیگر هستند و این را خود غربی ها به خوبی واقفند؛ از همین رو شبکه وبلاگ نویسان استان هرمزگان”صدای دریا” در حمایت و تأیید فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله) اقدام به راه اندازی جنبش وبلاگی من یک جوان ایرانی هستم را نمود
جنبش وبلاگی من یک جوان ایرانی ام

 صدای دریا؛ اخیراً دشمنان جمهوری اسلامی ایران برای پیاده کردن نقشه های شوم خود این دفعه به سراغ جوانان ما رفتند و آنها را افسرده وناامید خواندند که دلایل این اقدام عبارتند از:

۱-ایجاد بی بندوباری در بین جوانان و دوری آنها از اسلام

۲- کشاندن اسلام هراسی در خاک میهن اسلامی ما و در بین جوانان

۳- رسیدن به اهداف سازمانی خود همان آزادی ودوستی های نامشروع جوانان است

۴- ناامید و افسرده جلوه دادن روحیه جوانان ایرانی تا بهانه ای برای کنسرت هایشان پیدا کنند

۵- و…

این در حالی است که اگرجوانان ایرانی افسرده بودنداین همه افتخارآفرینی برای کشورشان در عرصه های مختلف کسب نمی کردند،امروزه جوانان ایرانی در دنیا حرف های زیادی برای گفتن دارند همانگونه که در گذشته داشته اند.

جوانان ایرانی امروزه شاداب تر و متعهد تر نسبت به جوانان کشورهای دیگر هستند و این را خود غربی ها به خوبی واقفند؛چرا که در بین بهترین متخصصان و بهترین دانشجویان و ورزشکاران و… در سطح جهان نام جوانان ایرانی همیشه خودنمایی کرده است و خواهد کرد.

از همین رو شبکه وبلاگ نویسان استان هرمزگان ”صدای دریا” با همکاری شبکه اطلاع رسانی هرمز در حمایت و تأیید فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله) اقدام به راه اندازی جنبش وبلاگی من یک جوان ایرانی هستم را نموده و از تمامی وبلاگ نویسان و فعالان عرصه فضای مجازی دعوت می کنیم محتوا و حرف دل خود را در خصوص محکوم کردن اقدام خصمانه غرب علیه جوانان ایرانی برای ما ارسال نمایند و در شبکه های اجتماعی نیز منتشر کنند.

وبلاگ نویسان و فعالان فضای مجازی می توانند محتوای خود را در قالب: شعر، دل نوشته، مقاله، یادداشت، کاریکاتور، بنر، کلیپ، تصویر، گزارش و مصاحبه و… تهیه و به صدای دریا ارسال نمایند.

علاقه مندان می توانند از طرق زیر با ما در راتباط باشند و محتوای خود را برای ما ارسال نمایند:

ایمیل:sedayedarya@mihanmail.ir

شماره تماس:۰۹۰۱۲۷۱۸۴۸۶

نظر دهی به صورت مستقیم و یا ارسال لینک مطالب خود به سایت صدای دریا.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۴ ، ۱۰:۰۹
دانش اموزان برتر

فائزه قائم دوست دانش آموز زاهدانی توانست در آزمون سراسری سال 94، رتبه سوم آزمون رشته تجربی را به خود اختصاص دهد.

 

IMG_1906

صبح امروز بر اساس اعلام سازمان سنجش در رشته علوم تجربی سارا همتی از تبریز رتبه اول، کیانا تدبیر واجارگاه از لنگرود رتبه دوم و فائزه قائم دوست از زاهدان رتبه سوم را به دست آورد که باعث افتخاری بی نظیر برای جامعه فرهنگیان سیستان و بلوچستان شد.

در پی اعلام این خبر مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان به همراه جمعی از فرهنگیان به منزل این دانش آموز سخت کوش  رفته و از وی تقدیر و تشکر نمودند.

برای تصاویر بیشتر اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۴ ، ۲۰:۴۳
دانش اموزان برتر

چرا روز فطر، عید قرار داده شده؟

پنجشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۴، ۰۵:۲۰ ب.ظ

 عید  چرا روز فطر، عید قرار داده شده؟    

 خداوند چنان مى‌پسندید که آن روز (فطر) را روز اجتماع مسلمانان قرار دهد تا در آن روز او را سپاس گویند و تقدیس و تکریم کنند. 
امام رضا علیه السلام فرمود: اگر کسى بپرسد که چرا روز فطر عید قرار داده شده است، پاسخ این است که:

براى این که مسلمانان روزى داشته باشند که همگى در یک مکان گرد آیند و در صحرایى باز جانب خداوند عزوجل آشکار شوند و او را براى انعام و لطفى که درباره آنان کرده و با عبادت یک‌ ماهه که برایشان واجب کرده بود مقربشان ساخته، حمد و سپاس گویند و آن روز عید محسوب مى‌شود و روز اجتماع همه مسلمین است و روز افطار و روز پرداخت زکات و بخشش به فقرا و روز رغبت و تشویق و روز ناله و زارى به درگاه بارى تعالى است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۴ ، ۱۷:۲۰
دانش اموزان برتر

عید فطر از نگاه قران کریم

پنجشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۴ ق.ظ


با مراجعه به قرآن شریف آیاتی را می‌توان یافت که به طور مستقیم و با کمی دقت بر عید فطر و آداب آن توجه دارند و نشان می‌دهند که این مسئله از دید قرآن پنهان نمانده است.

         

اعیاد اسلامی به مناسبت این که در پرتو اطاعت یک ماه مبارک رمضان و یا انجام فریضه حج، صفا و پاکی فطری نخستین به روح و جان باز می‌گردد و آلودگی‌ها که بر خلاف فطرت است، از میان می‌رود، عید گفته شده است.

بسیاری از آیات قرآن بر اجتماعی بودن شئون اسلامی دلالت می‌کند و صفت اجتماعی بودن در تمامی احکام و قوانین اسلامی حاکم است. شارع مقدس اسلام در مسئله جهاد، اجتماعی بودن را به طور مستقیم تشریع کرده و دستور داده حضور در جهاد و دفاع، به آن مقداری که دشمن دفع شود واجب است.

روزه و حج بر هر کسی که مستطیع و قادر به انجام آن دو باشد و عذری نداشته باشد واجب است، اجتماعیت، در این دو واجب به طور مستقیم نیست. بلکه لازمه آن دو است، چون وقتی روزه‌دار روزه گرفت قهراً در طول رمضان در مساجد رفت و آمد خواهد کرد و در آخر در روز عید فطر، این اجتماع به حد کامل می‌رسد، و نیز وقتی مکلف به زیارت خانه خدا گردید قهراً با سایر مسلمانان یک جا جمع می‌شود، و در روز عید قربان این اجتماع به حد کامل می‌رسد. و نیز نمازهای پنج‌گانه یومیه را بر هر مکلفی واجب کرده، و جماعت را در آن واجب نساخته، ولی این رخصت را در روز جمعه تدارک و تلافی کرده و اجتماع برای نماز جمعه را بر همه واجب ساخته است.

عید فطر در قرآن

با مراجعه به قرآن شریف آیاتی را می‌توان یافت که به طور مستقیم و با کمی دقت بر عید فطر و آداب آن توجه دارند و نشان می‌دهند که این مسئله از دید قرآن پنهان نمانده است. آن آیات عبارتنداز:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۴ ، ۱۱:۰۴
دانش اموزان برتر

صبص

پایگاه اوقات فراغت کانون شهید مسلم کیخا ناحیه دو زاهدان

gpic367_2

پایگاه اوقات فراغت کانون شهید مسلم کیخا ناحیه دو زاهدان

IMG_1733

کانون فرهنگی تربیتی آزادگان ناحیه یک زاهدان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۴ ، ۱۰:۵۷
دانش اموزان برتر

دعای روز بیستم و هشتم ماه مبارک رمضان

چهارشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۴، ۰۵:۴۵ ب.ظ


بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ وفّر حظّی فیهِ من النّوافِلِ واکْرِمْنی فیهِ بإحْضارِ المَسائِلِ وقَرّبِ فیهِ وسیلتی الیکَ من بینِ الوسائل یا من لا یَشْغَلُهُ الحاحُ المُلِحّین .

خدایا زیاد کن بهره مرا در آن از اقدام به مستحبات و گرامى دار در آن به حاضر کردن و یا داشتن مسائل و نزدیک گردان در آن وسیله ‌ ام به سویت از میـان وسیله‌ها اى آنکه سرگرمش نکند اصرار و سماجت اصرارکنندگان.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۴ ، ۱۷:۴۵
دانش اموزان برتر

موج وبلاگی “ادامه مبارزه با استکبار”

سه شنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۲ ق.ظ
حرف تو برگزار می کند

با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از دانشجویان و سخنان ایشان برای لزوم ادامه مبارزه با استکبار و تعطیل ناپذیری این مبارزه سایت "حرف تو" موج وبلاگی "ادامه مبارزه با استکبار" را در همین راستا برگزار می نماید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ۲۰ تیر ماه امسال در دیدار ۴ ساعته با دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی تأکید کردند:

مبارزه با استکبار و نظام سلطه، براساس مبانی قرآنی، هیچگاه تعطیل پذیر نیست و امروز امریکا کامل ترین مصداق استکبار است. مبارزه با استکبار جزء مبانی انقلاب و از کارهای اساسی است، بنابراین، خودتان را برای ادامه مبارزه با استکبار آماده کنید.

با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب و تأکید ایشان بر لزوم ادامه مبارزه با استکبار و تعطیل ناپذیری این مبارزه، سایت “حرف تو” موج سایبری در همین راستا برگزار می نماید.

موضوع کلی:

ادامه مبارزه با استکبار با محور های زیر:

فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد مبارزه با استکبار در مناسبت های مختلف مصادیق مبارزه با استکبار چیست؟

وظیفه جوانان و به خصوص جنبش های دانشجویی برای این مبارزه چیست؟

لزوم آگاه سازی اقشار مختلف جامعه از جنایات رژیم های مستکبر دنیا چه تناسبی بین توافق احتمالی هسته ای و مبارزه با استکبار وجود دارد؟

و مواردی از این قبیل برای حمایت از این موج سایبری مطالب خود را در قالب مقاله، خبر، یادداشت، عکس، طنز، شعر، داستان، پوستر، کلیپ صوتی و تصویری و… در قسمت نظرات این مطلب در سایت حرف تو ارسال نمائید.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۴ ، ۱۱:۰۲
دانش اموزان برتر

نیت روزه چگونه باید باشد ؟

يكشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۰ ب.ظ



* لازم نیست انسان نیت روزه را از قلب خود بگذراند یا مثلا بگوید روزه می‌گیرم بلکه همین‌قدر که براى انجام فرمان خداوند عالم از اذان صبح تا مغرب، کارى که روزه را باطل می‌کند انجام ندهد، کافى است و براى آن که یقین کند تمام این مدت را روزه بوده، باید مقدارى پیش از اذان صبح و مقدارى هم بعد از مغرب از انجام کارى که روزه را باطل می‌کند خوددارى نماید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ تیر ۹۴ ، ۲۳:۵۰
دانش اموزان برتر

چه دلیلی برای گرفتن روزه است؟

يكشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۶ ب.ظ





چه دلیلی برای گرفتن روزه است؟ وقتی من گرسنه و تشنه می شوم، آن هم در این گرما و با این روزهای بلند، چه اصراری بر گرفتن روزه است؟!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ تیر ۹۴ ، ۲۳:۴۶
دانش اموزان برتر

دعای روز بیستم و پنجم ماه مبارک رمضان

يكشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۷ ب.ظ



بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ محبّاً لأوْلیائِکَ ومُعادیاً لأعْدائِکَ مُسْتَنّاً بِسُنّةِ خاتَمِ انْبیائِکَ یا عاصِمَ قُلوبِ النّبییّن.

خدایا قرار بده در این روز دوست دوستانت و دشمن دشمنانت و پیرو راه و روش خاتم پیغمبرانت اى نگهدار دل‌هاى پیامبران.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ تیر ۹۴ ، ۲۳:۳۷
دانش اموزان برتر

گزیده بیانات مقام معظم رهبری درباره روز قدس

پنجشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۴، ۰۵:۱۶ ب.ظ
خبرگزاری پانا+

گزیده‌ای از بیانات حضرت‌آیت‌الله خامنه‌ای درباره روز قدس بدین شرح است:

«روز جهانی قدس روز اعلام مخالفت امت اسلامی با ظلم و بی‌عدالتی صهیونیست‌ها و حامیان‌شان است.»

«در مساله فلسطین، آنچه که هدف است، استنقاذ فلسطین است؛ یعنی محو دولت اسرائیل.»

«انتفاضه مسجدالاقصی یکی از آیات الهی است و جنایتکاران روسیاه را به شدت مجازات خواهد کرد.»


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ تیر ۹۴ ، ۱۷:۱۶
دانش اموزان برتر

بدحجاب های خوش قلب شب قدر

چهارشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۴، ۰۶:۰۹ ب.ظ


در این شب ها تهران و سایر شهرها بسیار زیباتر میشود و از گوشه و کنار شهر صدای سبحانک یا لا اله الاّ انت الغوث الغوث به گوش میرسد. وقتی به شهر نگاه می کنید با سیل جمعیتی روبرو میشوید که نیمی از آنها را جوانانی تشکیل می دهند که…

ماه رمضان از نیمه گذشت و شب های قدر هم فرارسید.حضور مردم در اولین شب قدر مانندسالهای قبل پرشکوه بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۹۴ ، ۱۸:۰۹
دانش اموزان برتر

وبلاگ "دانش آموزان برتر" منتشر کرد؛

فرزندتان به دوره نوجوانی وارد شده است. در این دوره والدین باید روش برخورد و تعاملشان را با فرزند خود تغیر دهند و بر اساس فرمایش رسول اکرم(ص) که می فرماید...
سوال:

من تمایل ندارم فرزندم با مانتو شلوار بیرون برود. او ۱۳ سالش است و وقتی به او می گویم چادر سرت کن ناراحت می شود به چه طریق می توانم او را راهنمایی و ارشاد کنم و اونم می دونم که او تحت تأثیر همکلاسیهاش قرار گرفته است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۹۴ ، ۱۸:۰۴
دانش اموزان برتر





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۹۴ ، ۱۷:۳۵
دانش اموزان برتر

بهترین اعمال شب‌قدر‌‌ به روایت امام‌علی(ع)

سه شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۴، ۰۴:۲۷ ب.ظ

خبرگزاری فارس: اعمال امیرالمؤمنین(ع) در شب‌های قدر

امام علی(ع) در شب‌های قدر حال ویژه‌ای داشتند و در بدترین وضع مسجد مدینه که گل و آب آنجا را فراگرفته بود، مشغول عبادت و شب‌زنده‌داری می‌شدند.



شب‌های قدر در فرهنگ اسلام و روایت ائمه (ع) جایگاه بسیار ارزشمندی دارد تا آنجایی که امامان درباره آنها به کرات سخن گفته‌اند و شب‌های قدر را از شب‌های تقدیر و سرنوشت ساز انسان‌ها نام برده‌اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ تیر ۹۴ ، ۱۶:۲۷
دانش اموزان برتر

«شب قدر» چه شبی است؟

سه شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۴، ۰۴:۲۵ ب.ظ


خبرگزاری فارس: شب قدر چه شبی است و چه جایگاهی دارد

اینکه شب قدر، بین سه یا دو شب عنوان شده یا هر سه شب، شب قدر عنوان شده است براى این است که عبادت شب قدر افضل از عبادت هزار ماه است که هشتاد و سه سال و چهار ماه است


شب قدر، شب رحمت خاص خداوند است. ویژگی‏‌هایی که شب قدر دارد، شب‏‌های دیگر ندارد، مانند نزول فرشتگان رحمت و «روح» (که فرشته بزرگ و با عظمت الهی است). همچنین برتری آن بر هزار ماه. به واسطه این ویژگی‌‏ها، اعمال انسان در این شب از عظمت خاصی برخوردار می‌‏شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ تیر ۹۴ ، ۱۶:۲۵
دانش اموزان برتر

پوستر/پایان جدایی

سه شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۴، ۰۴:۲۰ ب.ظ

وبلاگ دانش آموزان برتر پوستری به نام پایان جدایی با موضوع شب قدر منتشر کرد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ تیر ۹۴ ، ۱۶:۲۰
دانش اموزان برتر

فضیلت و اعمال شب قدر

شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۲۸ ب.ظ

وبلاگ " شمیم " نوشت:
از پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز نقل است: از خداوند به دور باد و نفرین بر کسی که به شب قدر برسد و زنده باشد، اما آمرزیده نشود.

 

"انس بن مالک" از پیامبر (ص) نقل کرده که فرمودند: ماه مبارک به شما رو آورده است و در این ماه شبی است که برتر از هزار ماه است و هر کس از فیض شب قدر محروم گردد، از تمام خیرات بی‌نصیب مانده است و محروم نمی‌ماند از برکات شب قدر، مگر کسی که خویشتن را محروم کرده است.

 

از امام باقر (ع) نیز درباره به وجود آمدن شب قدر نقل است: که اگر خداوند کارهای مؤمنان را چند برابر نکند به سر حد کمال نمی‌رسند، اما از راه لطف کارهای نیکوی آن‌ها را چند برابر می‌فرماید تا کاستی هایشان جبران شود.

بر این اساس، راز سعادتمند شدن انسان‌ها در شب قدر، عمل اختیاری صالحی است که با عنایت خداوند، برکت یافته و چند برابر می‌شود.

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۴ ، ۲۲:۲۸
دانش اموزان برتر

موج وبلاگی «هر هفته یک حدیث»

شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۴، ۰۶:۴۲ ب.ظ
وبلاگ دانش آموزان برتر در نظر دارد تا هر هفته یک حدیث با توجه به مناسبتهای روز منتشر کند.

به همین منظور چند طرح آماده شده است که فعالین و علاقه مندان این حوزه می توانند این فایل ها را دانلود و پس از درج حدیث لینک مطلب را در قسمت نظرات موج وبلاگی برای ما ارسال کنند.

نمونه ای از عکسهای طرح پوستر

برای دانلود عکس های طرح پوستر به ادامه مطلب بروید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۴ ، ۱۸:۴۲
دانش اموزان برتر
عکسهای شهدای دانش آموز (98)
دانش آموز شهید براتعلی سرگلزایی مدتها پیش در جهاد با نفس به ملکات فراوانی نایل شده بود .

دانش آموز شهید براتعلی سرگلزایی در سال ۱۳۴۶ در زابل بدنیا آمد.

مراحل رشد و تربیت و تحصیل را یکی پس از دیگری گذراند. و با تربیت در اولین مدرسه هستی ،درس هستی بخش را از پدر و مادرش آموخت.

انقلاب و امام ارزشهای والایی بودند که شهید را مجذوب کرد. در حالی که در مدرسه راهنمایی درس می خواند و نوجوانی بیش نبود سرشار از معرفت و ایمان شده بود به بهانه رفتن به جبهه بسیج آمد ولی کمی سن مانع حضورش در جبهه ها گردید و در بسیج با همسنگران شهدا بیشتر مانوس شده و هر روز شاهد شهادت یکی از دوستان و آشنایان بود

سرانجام در سال ۱۳۶۵ باب جهاد بر رویش باز شد و او که از مدتها پیش در جهاد با نفس به ملکات فراوانی نایل شده بود از بلندای قلاویزان به منتهای عرش پرواز کرد.

انتهای پیام/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ تیر ۹۴ ، ۱۵:۴۰
دانش اموزان برتر