دانش اموزان برتر

وبلاگ مرجع دانش آموزان استان سیستان و بلوچستان

دانش اموزان برتر

وبلاگ مرجع دانش آموزان استان سیستان و بلوچستان

دانش اموزان برتر

پیام مدیر وبلاگ :

"بازدید کننده گرامی به این وبلاگ خوش آمدید"

آنچه در این وبلاگ مشاهده می کنید گزیده ای از بهترین مطالب وبلاگ های دانش آموزان و معلمان برتر استان سیستان و بلوچستان امید است شما دانش آموز عزیز با قلم خود مارا در هرچه بهتر شدن این وبلاگ یاری رسانید

عزیزانی که تمایل دارند تا مطالبشان در این وبلاگ منتشر شود کافیست لینک مطلب خود را به قسمت نظرات این وبلاگ ارسال نمایند. تا در صورت مفید بودن مطالبشان آنها را در سایت های کشوری بخصوص سایت حرف تو ( جایی برای نخبگان وبلاگ نویس ) و نیز وبلاگ همه با هم ( مرجع مرکزی استان سیستان و بلوچستان ) منتشر یابد

۹ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

بسیج و امنیت پایدار

شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۴، ۰۷:۲۵ ب.ظ


وجود بسیجیان دلاور با رشادت و فداکاری امنیت پایدار کشور و شهر‌ها را تا قرن‌ها بیمه کرده‌اند و فناوری‌های روزافزون امروز توسط دانشمندان و مهندسان بسیجی تحقق پیداکرده است

 ثمرات و تأثیرهای انقلاب اسلامی ایران با رویکرد بیداری اسلامی در جای‌جای دنیا گسترده شده است از بدو انقلاب توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان و استکبار علیه ملت ایران آغاز شده، چرا که دشمنان به‌‌ویژه آمریکایی‌ها چشم دیدن رشد و توسعه کشورمان را ندارند

شهدای بسیجی در دوران دفاع مقدس با گذشتن از جان و مال خود به اوج بندگی دست‌ یافته‌اند وجود بسیجیان دلاور با رشادت و فداکاری امنیت پایدار کشور و شهر‌ها را تا قرن‌ها بیمه کرده‌اند و فناوری‌های روزافزون امروز توسط دانشمندان و مهندسان بسیجی تحقق پیداکرده است

بسیج در دوران جنگ نقش خودش را نشان داد و اگر حرکت بسیجی نبود سرنوشت جنگ این گونه به نفع جمهوری اسلامی رقم نمی خورد، در بعد از جنگ نیز در بعد سازندگی و حفظ امنیت نقش بسیار ارزشمندی را بر عهده دارد که این آمادگی این جوانان را که دوران مبارزات انقلاب و حتی جنگ تحمیلی را ندیده اند نشان می دهد

بسیج‌‌ همان لشگر مخلص خداست، اگر ما مردم، مرد و زن و مسئولان از آرمان‌های بسیج صیانت و حمایت نکنیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یقیناً آسیب خواهد دید.

سلام و درود به‌ تمامی بسیجیانی که جان خود را در عرصه‌های مختلف در راه وطن فدا کردند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۴ ، ۱۹:۲۵
دانش اموزان برتر
مونس صادقی بانوی کارآفرین بسیجی می باشد که با انجام هنر های دستی توانسته در راستای اقتصاد مقاومتی نقش مثبتی ایفا نماید.

زنان کارآفرین و خلاق ایرانی به دلیل تفکرات و مدیریت اقتصادی بالایی که دارند می‌توانند در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش‌آفرینی داشته باشند و با تلاش و خلاقیت خود کشور را در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی، تولیدات ملی و رسیدن به خودکفایی کمک و یاری کنند.

بدین منظور همزمان با هفته گرامیداشت بسیج به سراغ مونس صادقی «بانوی کارآفرین بسیجی » رفته و با وی گفتگویی انجام داد که در ادامه می خوانیم.

مونس صادقی از کارآفرینان برتر بسیجی فعال در حوزه یک الزهرا کرمان می باشد وی اینگونه گفت: قبلا مربی صنایع دستی و کارهای هنری در استان کرمان بودم و مدت کوتاهیست که به شهرستان زاهدان آمدم.

IMG_5003

این بسیجی فعال کارآفرین که ۱۵ سال سایقه بسیجی دارد در ادامه افزود:از طرف قرارگاه قدس تسهیلات قرض الحسنه گرفتم و موفق شدم به کارهای هنری از جمله انواع گلهای کریستال،پته دوزی سنتی،ربان دوزی،تزینات برروی چوب و سفال،انواع مهره بافی،گل های سرمه و انواع زیورآلات دست ساز بپردازم.

وی ادامه داد :از طریق بسیج در نمایشگاههای زیادی شرکت نموده و کارهای دستی ام را بفروش رساندم که مورد استقبال خواهران زیادی قرار گرفت ودر زاهدان نیز قصد دارم در خانه بدلیل اینکه مکانی ندارم این کار را ادامه دهم که امیدوارم مورد استقبال خواهران زاهدانی نیز باشد.

IMG_5005

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۴ ، ۱۸:۵۲
دانش اموزان برتر

پویش مردمی کمپین “قدس می آییم” به صورت هم زمان در سراسر کشور و در بسیاری از شبکه های اجتماعی فضای مجازی توسط اقشار مردم راه اندازی شده است تا هدف والای مردم ایران زمین و آرزوی قریب الوقوع دل همه پیروان اسلام ناب محمدی(ره) را به رخ ابرقدرتان عالم کشانند و بگویند که امروز در یک قدمی قدس شریف هستیم و با بانگ بلند، قدس را فریاد می زنیم تا عالم بداند که قدس از آن ماست و نیل تا فرات سرزمین همیشگی محور حق و عدالت است.




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۴ ، ۱۸:۴۳
دانش اموزان برتر

مسابقه وبلاگی ” من یک بسیجی ام”

سه شنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۴، ۰۷:۵۸ ب.ظ
مسابقه وبلاگی " من یک بسیجی ام" به همت سایت همه با هم و وبلاگ نویسان سیستان و بلوچستان برگزار میشود.

 همه باهم، مرجع وبلاگ نویسان سیستان و بلوچستان مسابقه وبلاگی به مناسبت هفته بسیج برگزار می‌کند، این مسابقه با عنوان ” من یک بسیجی ام ” از تاریخ ۲۶آبان لغایت ۵ آذر سال جاری برگزار میشود.

علاقه مندان میتوانند آثار خود را در محور های:
بسیج و علم، بسیج و استکبار ستیزی، بسیج و شهادت، بسیج و امنیت پایدار، بسیج و فرهنگ، بسیج و جهاد، بسیج و بصیرت، در قالب های یادداشت، دل نوشته، عکس نوشته و پوستر، اینفوگرافیک، مقاله و کلیپ تولید و به آدرس info@baham91.ir ویا در قسمت نظرات این خبر ارسال نمایید.
به آثار برگزیده جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۴ ، ۱۹:۵۸
دانش اموزان برتر

شهیده ای که بجای روسری چفیه می بست+عکس

دوشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۴، ۰۷:۲۱ ق.ظ
اغلب به جای روسری چفیه می بست و کفش کتانی می پوشید و عکسی را که با چفیه و به قول خودش با روسری فلسطینی انداخته بود را برای مزارش انتخاب کرد.
 
 

yrn_qrbny_chfyh

ایران قربانی شهید شاخص بسیج دانش‌آموزی سال 94

شهیده ایران قربانی در سال ۱۳۴۵ در روستای هندلان از توابع شهرستان میانه به دنیا آمد چون اهل کتاب و تفکر بود ، شعرهایش به جان بچه ها می نشست. رابطه خوب و نزدیکی با معلمان و دوستانش داشت .

ایران در همه فعالیت های پرورشی دبیرستان زینبیه “اولین” بود و چون ستاره نازنینی درمدرسه وجمع دوستان می درخشید

او هم مثل بسیاری از نوجوانان هم سن و سالش در تب و تاب جنگ بود . به حال رزمندگان و شهدا غبطه می خورد . برایشان مطلب می نوشت، شعر می سرود و از هر راه، افکار و رفتارش را به رزمندگان نزدیک می کرد.

مادرش می گوید : مدتی بود هنگامی که آب به صورتش می زد چشمش اذیت می شد . برای همین مدتی نتوانست وضو بگیرد . مقداری خاک تیمم به خانه آورد . قسمتی از خاک را الک کرد و داخل کمدش گذاشت. علت را که پرسیدم گفت :”مامان : اگر لیاقت شهادت داشتم توی این خاک برایم سبزه بکار و روی سنگ مزارم بگذار ” ازحرفش جا خوردم … اما طولی نکشید که ایران من در دوازدهم بهمن سال ۱۳۶۵در بمباران دبیرستان زینبیه به آرزویش رسید . به وصیتش عمل کردم و در همان خاک سبزه کاشتم و روی قبرش گذاشتم . تا چهل روز آن تکه خاک سبز سبز بود…”


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۴ ، ۰۷:۲۱
دانش اموزان برتر

چند توصیه برای تقویت بهتر حافظه

يكشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۴، ۰۸:۴۰ ب.ظ


توصیه‌ های طب سنتی به شما کمک می‌کند حافظه‌ تان را تقویت کنید و از بیماری فراموشی دور بمانید.
 حافظه چند توصیه برای تقویت بهتر حافظه

  بسیاری از ما بر این باوریم که نمی‌توان تغییری در عملکرد مغزی ایجاد کرد. به این معنا که هرکس با توانایی‌هایی به دنیا می‌آید که تا پایان عمر با همان میزان توانایی‌ها باید زندگی کند. به نوعی تقدیر الهی را برای این مساله در نظر می‌گیریم که برخی افراد برحسب سرشت و خلقت خود حافظه خوبی دارند و از سوی دیگر فراموشی جزء جدایی‌ناپذیر زندگی بعضی دیگر از افراد است و نمی‌توان کاری کرد.
اما باید بدانید این‌طور نیست. حافظه را هم مانند بسیاری دیگر از توانایی‌ها می‌توان تقویت کرد. شما هم می‌توانید از شر فراموشی‌های گاه و بیگاه خود خلاص شوید. فقط کافی است به نکاتی که دکتر قدیر محمدی، متخصص طب سنتی می‌گوید توجه داشته باشید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۴ ، ۲۰:۴۰
دانش اموزان برتر

در پی حضور 3 شهید گمنام در زاهدان دانش آموزان زاهدانی با نوشتن دلنواشته به کمپین میهمانان بدون پلاک پیوستند.

IMG_4613

دانش آموزان زاهدانی به کمپین میهمانان بدون پلاک پیوستند

IMG_4605

دانش آموزان زاهدانی به کمپین میهمانان بدون پلاک پیوستند

IMG_4651

دانش آموزان زاهدانی به کمپین میهمانان بدون پلاک پیوستند

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آبان ۹۴ ، ۲۲:۴۲
دانش اموزان برتر

پویش مجازی “حادثه منا نباید فراوش شود”

يكشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۴۰ ب.ظ
در راستای پیگیری حادثه منا موج وبلاگی "حادثه منا نباید فراموش شود" در فضای مجازی ایجاد شد.
پویش مجازی "حادثه منا نباید فراوش شود"

 سایت حرف تو، در راستای پیگیری حادثه منا موج وبلاگی “حادثه منا نباید فراموش شود” در فضای مجازی ایجاد شد.

اپیزود اول:

دو روباه درون یک چاهی گرفتار شدند،بلافاصله گروه های امداد به همراه خبرنگاران رسانه های مختلف برای پوشش خبری این اتفاق به منطقه اعزام میشوند. گروه امداد با تمامی تجهیزات خود تلاش میکنند تا این حیوانات به سلامت از چاه بیرون بیاید.بالاخره بعد از ساعت ها تلاش یکی از روبه ها را نجات میدهند ولی روباه دیگر کشته میشود

فردای ان روز روزنامه های سایت های خبری و شبکه های تلویزیونی این اتفاق را مخابره میکنند و سازمان های حقوق بشری و دفاع از حقوق حیوانات بیانیه صادر میکنند که چرا باید این اتفاق بیفتد و روباهی درون چاهی در شهربیفتد…

اپیزود دوم:

حدود ۷۰۰۰ هزار نفر انسان در حادثه منا به علت بی تدبیری آل سعودی بر اثر فشار جمعیت و تشنگی زیر دست پا از دنیا میروند، دولت عربستان هیچ اقدامی سازنده ای برای نجات این افراد گرفتار انجام نمیدهد.همچنین از کمک رسانی گروه های امداد ایران جلوگیری به عمل میاید. همچنین از سوی سازمان های حقوق بشری و صلیب سرخ هیچ واکنشی صورت نمیگیرد.رسانه های غربی هم در یک بایکوت خبری به اخبار دیگر مثل گرفتار شدن دو روباه در یک چاه میپردازند. تا کنون هم عده زیادی از زائران مفقود هستند و هیچ سازمان حقوق بشری به این موضوع نمیپردازد…

بیانات رهبری در دیدار با معلمان ۱۲/۰۲/۷۵

(امروز، قدرتهای اهریمنی و شیطانی – یعنی همین که شما به آن استکبار میگویید و مظهرش امریکاست – علیه بشریت و ارزشهای انسانی قیام کرده‌اند. برای اینها، جان میلیونها انسان اهمیت ندارد. شما دیدید که اسرائیل در ظرف پانزده شانزده روز، دهها هزار نفر را کشت و زخمی و آواره و آشفته کرد و داغهایی آفرید؛ ولی خم به ابروی استکبار جهانی نیامد. همینهایی که وقتی گربه‌ای داخل چاه فلان خانه میافتد، از روی ریاکاری، دستگاههایشان را بسیج و پولهایی را خرج میکنند که این گربه را که یک حیوان است، از داخل چاه نجات دهند! یا گاهی اوقات، تظاهر به انسان دوستی میکنند که ماها هم که اینها را خوب میشناسیم، گاهی اوقات واقعاً شک میکنیم که عجب، آیا این همه اظهار دلسوزی راست است؟! این قدر اینها ریاکاری میکنند!)

بیانات رهبری در دیدار با مسئولان حج ۹۴/۰۷/۲۷:

(دستگاه‌های دروغگو و منافق مدعی حقوق بشر و همچنین دولت‌های غربی که گاهی برای کشته شدن یک نفر جنجال فراوانی در دنیا بر پا می‌کنند، در این ماجرا به نفع دولت رفیق خود سکوت محض کردند.
این مدعیان حقوق بشر اگر صداقت داشتند، باید پاسخگویی، جبران خسارت، تضمین عدم‌تکرار و مجازات عاملان این فاجعه را مطالبه می‌کردند.
این مسئله نباید به سکوت و فراموشی بگذرد و باید تا سال‌ها در مجامع جهانی مطرح شود و نقطه‌ی آماج این حرکت نیز باید دولت‌های غربی و سازمان‌های مدعی حقوق بشر باشند.)

به همین منظور و با هدف آگاه سازی رسانه ای و محکومیت این قبیل اتفاقات، فعالان رسانه ای ضمن پوشش این خبر،محکومیت خود را در رابطه با این اتفاق ناگوار و ریا کاری رسانه های غربی را در نظرات این مطلب اعلام نمایند.

لیست افرادی که این پویش را امضا نمودند: 

حمید رضا پیرهادی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آبان ۹۴ ، ۲۲:۴۰
دانش اموزان برتر
فرنگی کار نوجوان استان مدال طلا مسابقات بین المللی جام آذربایجان محمد اف را به خود اختصاص داد.

IMG-20151103-WA0031

در روز نخست مسابقات، تیم ملی کشورمان صاحب سه مدال طلا و یک برنز شد که یکی از نشانه های طلا این تیم را امید آرامی کشتی گیر سیستان و بلوچستان در وزن ۴۲ کیلوگرم کسب کرد.

 امید آرامی با شکست تمامی رقبا به دیدار فینال راه یافت و در این دیدار نیز با نتیجه ۸ بر صفر از سد زائور علی اف از آذربایجان گذشت و صاحب مدال طلا شد.

 

 

IMG-20151103-WA0026

 

IMG-20151103-WA0025

انتهای پیام/

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آبان ۹۴ ، ۲۱:۱۱
دانش اموزان برتر