دانش اموزان برتر

وبلاگ مرجع دانش آموزان استان سیستان و بلوچستان

دانش اموزان برتر

وبلاگ مرجع دانش آموزان استان سیستان و بلوچستان

دانش اموزان برتر

پیام مدیر وبلاگ :

"بازدید کننده گرامی به این وبلاگ خوش آمدید"

آنچه در این وبلاگ مشاهده می کنید گزیده ای از بهترین مطالب وبلاگ های دانش آموزان و معلمان برتر استان سیستان و بلوچستان امید است شما دانش آموز عزیز با قلم خود مارا در هرچه بهتر شدن این وبلاگ یاری رسانید

عزیزانی که تمایل دارند تا مطالبشان در این وبلاگ منتشر شود کافیست لینک مطلب خود را به قسمت نظرات این وبلاگ ارسال نمایند. تا در صورت مفید بودن مطالبشان آنها را در سایت های کشوری بخصوص سایت حرف تو ( جایی برای نخبگان وبلاگ نویس ) و نیز وبلاگ همه با هم ( مرجع مرکزی استان سیستان و بلوچستان ) منتشر یابد


کارآفرین 43 ساله سیستانی در راستای اقتصاد مقاومتی اقدام به پرورش زنبور عسل و تولید عسل ارگانیک در محدوده استان سیستان و بلوچستان نموده است.

یکی از عرصه‌هایی که باعث کارآفرینی و تولید محصولات باارزش ریالی وغذایی بالا است پرورش زنبورعسل در استان سیستان و بلوچستان است که با توجه به وضعیت کشاورزی و پتانسیل محلی این شهر بستر مناسبی برای تولید و اشغال را فراهم کرده است.

 

 

داوود خاک سفیدی کارشناس کشاورزی یکی از کارآفرینان موفقی است که با تلاش بی‌وقفه خود توانسته 5 سال به پرورش زنبور عسل و تولید عسل ارگانیک در محدوده استان سیستان و بلوچستان بپردازد وی در گفت و گو با خبرنگار خط اول اظهار داشت: اطلاعات و مطالعاتی که در این زمینه داشتم به دوران تحصیلی ام  برمیگردد و بعد از آن بصورت پراکنده انجام دادم و الان حدود 5 سال است که بصورت تجاری و تخصصی این کار را انجام می دهم و از این راه اشتغالزایی می کنم.

وی ادامه داد: کلونی زنبور عسل را بسته به هر فصل و نوع گیاه منطقه ای که عسل جمع آوری می شود به آنجا کوچ می دهیم به عنوان مثال در سیستان عسل گز که بهترین نوع عسل می باشد که گل دهی آن از اواخر خردادماه آغاز و تا اواسط مردادماه ادامه دارد اگر بخواهیم عسل گز را جمع آوری کنیم کندو را به جنگل های گزی که در زابل است کوج داده و آنجا جمع آوری می کنیم.

خاک سفیدی ادامه داد : در منطقه ایرانشهر درحوزه رودخانه دامن جنگل های گز وسیعی وجود دارد که آنجا نیز از اواخر مهر ماه گل دهی آغاز و تا اواخر دی ماه این کندو را کوچ می دهیم و در فصل سرما نیز در منطقه دلگان ، نیکشهر و کنارک صورت می گیرد که این روش حوزه های فعالیت زنبورداران در استان سیستان و بلوچستان است.

 

 

مشاوره های شرکت نگار نصر بسیار موثر است

این کارآفرین موفق بیان داشت :حدود سه سال است که با شرکت نگار نصر و بسیج سازندگی فعالیت می نمایم و در نمایشگاههایی که در سطح استان برگزار نمودند من نیز محصولاتم را بفروش رساندم.

وی افزود : از طرف شرکت نگار نصر یکسری تسهیلات و یا مشاوره هایی داده شده که این مشاورها کمک میکند تا در زمینه بیوگرافی استانی از لحاظ کشت و نوع محصولات پراکندگی مشاوره بگیریم و به کشاورزان آن منطقه نیز معرفی شویم.

تولید 20 کیلوگرم عسل در استان

خاک سفیدی با بیان اینکه میزان تولید عسل استان 40 تن می باشد افزود: تولید عسل بسته به فصل گل و گیاه منطقه متغیر است و سالیانه از نظر علمی از هر کلونی زنبور عسل تا 30 کیلوگرم عسل می توان برداشت کرد اما در استان سیستان و بلوچستان بدلیل خشکسالی وپراکندگی تنوع محصولات گیاهی تا 20 کیلو این کار صورت می گیرد.

 

وی ادامه داد : افراد سودجو عسل را از کشاورزان با قیمت پایین خریداری و به کشورهای امارات متحده عربی می برند و جالب اینجاست که عسلی که اینجا تولید می شود با قیمت ناچیز و در کشورهای عربی بالای یک میلیون تومان بفروش می رسد.

ورود عسل های سرطانزا در بازار زاهدان

این کارآفرین سیستانی گفت : عسل طبیعی یک غذای کامل و یک دارو برای بدن محسوب می شود اما عسل غیر طبیعی برای بدن مضر هم می باشد که متاسفانه جدیدا آسانس هایی به شکل عسل از چین وارد شده که کیلویی 5 هزار تومان در بازار زاهدان نیز مشاهده می شود که بسیارسرطانزا و شیمیایی می باشند.

وی با قاطعیت بیان داشت :مدعی هستیم که بهترین و با کیفیت ترین عسل ایران را سیستان و بلوچستان تولید می کند چرا که در شرایط خشکسالی و شدت آفتاب زیاد میزان تبخیر و تعرق آن بیشتر از استانهای دیگر است و در نتیجه میزان انباشتگی مواد معدنی در داخل فراورده های گیاه بیشتر از سایراستان هاست.

نبود اتحادیه زنبورداران در سیستان و بلوچستان

یکی از مشکلات ما در این عرصه اقتصادی عدم حمایت مسئولین است تاکنون هیچ اتحادیه زنبورداران در استان وجود ندارد و علی رغم پیگیری های بنده هیچ اقدامی در این خصوص از طرف هیچ ارگانی صورت نگرفته این اتحادیه سبب می شود تا حضور دلالان و کسانی که عسل تقلبی وارد میکنند کاهش پیدا کند و یا جلوی فروش غیر معقول عسل به کشورهای عربی نیز گرفته شود.

انتهای پیام/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی