دانش اموزان برتر

وبلاگ مرجع دانش آموزان استان سیستان و بلوچستان

دانش اموزان برتر

وبلاگ مرجع دانش آموزان استان سیستان و بلوچستان

دانش اموزان برتر

پیام مدیر وبلاگ :

"بازدید کننده گرامی به این وبلاگ خوش آمدید"

آنچه در این وبلاگ مشاهده می کنید گزیده ای از بهترین مطالب وبلاگ های دانش آموزان و معلمان برتر استان سیستان و بلوچستان امید است شما دانش آموز عزیز با قلم خود مارا در هرچه بهتر شدن این وبلاگ یاری رسانید

عزیزانی که تمایل دارند تا مطالبشان در این وبلاگ منتشر شود کافیست لینک مطلب خود را به قسمت نظرات این وبلاگ ارسال نمایند. تا در صورت مفید بودن مطالبشان آنها را در سایت های کشوری بخصوص سایت حرف تو ( جایی برای نخبگان وبلاگ نویس ) و نیز وبلاگ همه با هم ( مرجع مرکزی استان سیستان و بلوچستان ) منتشر یابد

خوراکی ضد سرطان

پنجشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۴، ۰۹:۴۰ ب.ظ
متخصص طب سنتی با اشاره به تأثیر مصرف میوه و سبزیجات در پیشگیری از سرطان، گفت: مصرف سویا بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش داده و جهت رفع عوارض ناشی از یائسگی مفید است.
 سرطان خوراکی ضد سرطان
 محمدجواد اسلامی‌پور مطالعات نشان داده که خانواده پیازها از قبیل سیر، موسیر و تره‌فرهنگی در افراد سالم سلول‌های سرطان‌زا را از بین می‌برد و در بیماران مبتلا به سرطان نیز رشد این سلول ها را کند می‌کند که در این زمینه اثر سیر از همه بیشتر بوده به طوری که مصرف این ماده غذایی خطر سرطان های روده بزرگ، معده، مری و سینه را کاهش می‌دهد.
وی افزود: سیر ریز ریز شده را ۱۰ دقیقه قبل از آماده شدن غذا بهتر است داخل آن بریزید تا قدرت مبارزه با سرطان را در بدن افزایش دهد.

متخصص طب سنتی در رابطه با مصرف هویج و تأثیر آن در کاهش ابتلا به سرطان گفت: هویج دارای بتاکاروتن زیادی بوده و برای جلوگیری از سرطان های ریه، دهان، حلق، معده، روده، کیسه صفرا، پروستات و سینه بسیار مفید است البته نباید در مصرف آن زیاده‌روی کرد.

اسلامی‌پور ادامه داد: سویا نیز به دلیل دار بودن ماده‌ای بنام فیتواستروژن از جمله مواد غذایی است که مصرف آن در پیشگیری از بیماری‌های مزمن به خصوص برخی از سرطان‌ها همچون سرطان پستان در زنان و سرطان پروستات در آقایان موثر است. همچنین مصرف سویا بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش داده و جهت رفع علائم و عوارض ناشی از یائسگی نیز مفید است.

وی بیان داشت:  محققان توصیه می‌کنند از سویا به شکل دانه‌های کامل استفاده شود و همچنین میزان مصرف آن می‌تواند ۲ الی ۳ بار در هفته به اندازه یک لیوان پخته شده سویا باشد.

متخصص طب سنتی گفت: گوجه فرنگی نیز به غیر از اینکه دارای ویتامین C فراوان بوده و نوعی آنتی اکسیدان به شمار می‌رود حاوی مقدار زیادی لیکوپن بوده و لیکوپن ماده‌ای است که خطر سرطان‌های پروستات و تخمدان را کاهش می‌دهد.

اسلامی‌پور در پایان خاطر نشان کرد: کلم‌ها غیر از کلسیم منبع غنی سولفورافان بوده که این ماده  نیز خطر بروز سرطان‌های معده، سینه و سرطان پوست را کم می‌کند. همچنین مقدار سولفورافان در کلم بروکلی بیشتر از سایر کلم‌ها است.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۱۷
دانش اموزان برتر

خوراکی

ضدسرطان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی