دانش اموزان برتر

وبلاگ مرجع دانش آموزان استان سیستان و بلوچستان

دانش اموزان برتر

وبلاگ مرجع دانش آموزان استان سیستان و بلوچستان

دانش اموزان برتر

پیام مدیر وبلاگ :

"بازدید کننده گرامی به این وبلاگ خوش آمدید"

آنچه در این وبلاگ مشاهده می کنید گزیده ای از بهترین مطالب وبلاگ های دانش آموزان و معلمان برتر استان سیستان و بلوچستان امید است شما دانش آموز عزیز با قلم خود مارا در هرچه بهتر شدن این وبلاگ یاری رسانید

عزیزانی که تمایل دارند تا مطالبشان در این وبلاگ منتشر شود کافیست لینک مطلب خود را به قسمت نظرات این وبلاگ ارسال نمایند. تا در صورت مفید بودن مطالبشان آنها را در سایت های کشوری بخصوص سایت حرف تو ( جایی برای نخبگان وبلاگ نویس ) و نیز وبلاگ همه با هم ( مرجع مرکزی استان سیستان و بلوچستان ) منتشر یابد

IMG_2847


با نزدیکی به بازگشایی مدرسه ها ،دفترمشق و نقاشی وکیف هایی با نقش های خارجی در نمایشگاه و بازار بسیار دیده می شود خوشحال بودیم که امسال جومونگ و دارو دسته اش، باربی و سیندرلا در بازار نیست که چشممان به جمال امروزه شده شخصیت های دیگری روشن شد .

روند بومی کردن نقش های خودی بر وسایل بچه مدرسه ای ها  باید به فرهنگی در تولید نوشت افزارو لوازم مدرسه تبدیل شود.

بچه ها در دوره خیال بسر می برند، هیجان خواه و رویاپرداز می باشند همزاد پنداری می کنند دنبال نشاط و جذابیت هستند واز تصاویری مثل فیلم های کارتونی که به نوعی جذابیت خاصی برای آنها دارد استفاده می کنند.

هر دانش ‏آموز (مخصوصاً دانش ‏آموز دبستانی) به طور متوسط ۱۲۰۰ بار در سال جلد هرکدام از دفترهایش را می‏بیند. اگر ۱۲۰۰ بار صحنه‏ ای مقابل ما تکرار شود چه رخ می‏دهد؟

 یا فکر با آن شکل میگیرد و یا خاطره‏ ای پابرجا باقی می‏ماند. به نظر میرسد باید برای انتخاب دفاتر و لوازم‏ التحریر فرزندان خود دقت بیشتری کنیم و از دفاتری که به سمت خیال‏ پردازی و بیراهه سوق میدهد خودداری نماییم .

این تصاویر برخی از شخصیتهایی است که الگوی عده‏ ای از کودکان و نوجوانان ما شده ‏اند.

 IMG_2873



IMG_2834

 اما چند هنرمند به فکر کار ایرانی افتاده اند دفتر مشق های شکرستان که  فیلم مورد علاقه بسیاری از کودکان می باشد.

images (1)

حوزه هنری سازمان تبلیغات امیدوار است با استفاده هرچه بیشتر از دفترچه هایی با این طرحها از فرهنگ بومی پاسداری شود در بازاری که در سالهای قبل باید با ذره بین دنبال نقش ها و طرحهای و بومی ایرانی روی جلدها دفترچه می گذشتیم این امیدواری ها در جای خودش قابل تحسین می باشد.

البته علاقه مندی به حروف لاتین روی این دفترچه ها هنوز خودنمایی می کند که طراحان فکری به حال آن بکنند بد نیست.

images

محسن ارباب افضلی معاون فرهنگی ،پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات استان در این باره  در گفتگو با خبرنگار خط اول اظهار داشت : پر شدن بازار با محصولات فرهنگی دارای آرم و عکس ارزشهای غیر انقلابی و غیر ملی اخیرا در مملکت زیاد شده است بطوریکه تاثیر بدی بر روی افکار مردم و بخصوص قشر دانش آموز گذاشته است درخارج از دوران انقلاب اسلامی افراد بسیارمعتبر در زمینه علمی و فرهنگی هنری داشته ایم ولی متاسفانه در جریانات تهاج فرهنگی فراموش شدند. بعد از انقلاب هم کلی شخصیت های دینی مذهبی داریم که می توان آنها را اسوه و نمونه قرار دهیم .الان فرصت مناسبی پیش آمده تا آنها را احیا کنیم و به جامعه عرضه نماییم خصوصا برای نسل جوان که به آنها آگاهی می دهد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار خط اول مبنی بر اینکه «اینگونه دفاتر چه تاثیری خواهد داشت؟»، تصریح کرد:با این اقدام شایسته دوباره این اشخاص شناسایی و احیا می شوند وباعث قوام و تقویت انقلاب و ارزشها خواهند شد همچنین اجناسی را که ارائه می دهیم  باید  با همان کیفیت خارجی باشد و جذابیت را نیز حفظ نماییم چرا که یک دانش آموز بدنبال کیفیت و جذابیت می باشد. برای عرضه بهتر و مستقیم برپایی نمایشگاهها موثر می باشد.

ارباب افضلی ادامه داد :دشمن وقتی اقدام فرهنگی موثر ی می بیند به دنبال نقاط ضعف می گردد که  بزرگ جلوه دهد و از نقاط قوت سر پوش می گذارد دشمن می خواهد تهاجم فرهنگی اش حفظ شود و در معرض چهر های ملی و انقلابی ما موضع می گیردوظیفه ما اینست که بر ضد تهاجم آنها عمل کنیم .

معاون فرهنگی ،پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات استان این اقدام برای آموزش و پرورش و جامعه دانش آموزی را حرکت بسیار مفیدی دانست.

وی با بیان یپشنهادی در این رابطه گفت : در جریان  چاپ و نشر تصاویر ایرانی برروی جلد دفترچه ها باید سعی شود از شهدای هر استان و شهرستانی یاد گردد و تنها به شهدا و مفاخر ملی پرداخته نشود به تناسب هر استان از مفاخر و شهدا یاد و تجلیل شود.

با بیان این مطالب باید گفت ،پدر و مادرها باید برای فرهنگ سازی محصول ایرانی فرزندان را توجیه کنند .مدرسه نیزنقش مهمی در ارائه لوازم التحریر ها و شخصیت های داخلی دارد.

علی رغم قدمهای برداشته در این راستا کمک به شکل گیری ذهنیت کودک به فرهنگ ناب ایران عظمی جدی تر می طلبد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی