دانش اموزان برتر

وبلاگ مرجع دانش آموزان استان سیستان و بلوچستان

دانش اموزان برتر

وبلاگ مرجع دانش آموزان استان سیستان و بلوچستان

دانش اموزان برتر

پیام مدیر وبلاگ :

"بازدید کننده گرامی به این وبلاگ خوش آمدید"

آنچه در این وبلاگ مشاهده می کنید گزیده ای از بهترین مطالب وبلاگ های دانش آموزان و معلمان برتر استان سیستان و بلوچستان امید است شما دانش آموز عزیز با قلم خود مارا در هرچه بهتر شدن این وبلاگ یاری رسانید

عزیزانی که تمایل دارند تا مطالبشان در این وبلاگ منتشر شود کافیست لینک مطلب خود را به قسمت نظرات این وبلاگ ارسال نمایند. تا در صورت مفید بودن مطالبشان آنها را در سایت های کشوری بخصوص سایت حرف تو ( جایی برای نخبگان وبلاگ نویس ) و نیز وبلاگ همه با هم ( مرجع مرکزی استان سیستان و بلوچستان ) منتشر یابد

شهیدی که عروسیش با شهادت عجین شد

سه شنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۴، ۰۱:۴۶ ب.ظ

شهید محسن دهمرده در سال 64/6/17 در شهرستان زابل در یکی از روستاهایی دور افتاده بنام روستای پیر سبز چشم به جهان گشود .


او دوران ابتدایی اش را در روستای گرگ گذراند. پس از قبولی و اتمام پنجم ابتدایی وارد راهنمایی شبانه روزی شهید دهباشی واقع در روستای سدکی شد که تا روستا خودشان پنج کیلومتر فاصله داشت .

 شهید در همان دوران راهنمایی نماز خواندن را  شروع کرد و  از بهترین دانش آموزان مدرسه و محب اهل بیت بود.

 در هنگام اوقات فراغت از مدرسه و تعطیلات تابستان به  زابل می آمد و در مغازه درب و پنجره آلومنیوم سازی فعالیت می کرد.

 او دوران دبیرستانش را  در همان روستای سدکی گذراند و بیشتر وقتها در روستا به پدرش در کارهای کشاورزی و دامداری کمک میکرد. او هیچ وقت نمازش را ترک نکرد و همیشه نماز را در مسجد محل می خواند.

شهید دهمرده  رفتار عجیبی داشت از لحاظ مظلومیت که مهر او در دل همه اهالی روستا جای گرفته بود و همیشه دوستان و هم سن و سالان خود را دعوت به نماز و عبادت به خصوص در مسجد می کرد.

 شهید یک فرد بسیار مهربان ،دلسوز ، ساده پوش و ساده زیست در میان خانواده و فامیل بود که همه  اورا قلبن دوست می داشتند .

او در رشته های ورزشی به  فوتبال و والیبال  علاقه  زیادی داشت و همیشه در اوقات بیکاری با دوستانش به بازی فوتبال می پرداخت .

در دوران دبیرستان در پایگاه مقاومت بسیج که در روستای گرگ بود جزء اعضای بسیج فعال شد و بعد از اتمام شدن به خدمت سربازی رهسپار شد  دوران آموزشی را در شهرستان کنارک سپری کرد و بعد از تقسیم شدن بقیه خدمتش را در شهرستان چابهار به اتمام رساند و از علاقه بیش از حد او به جامعه اسلام و ملت مقدس در عین خدمت خیلی کم به دیدار خانواده می آمد و مرخصی هایش را در خدمت سپری می کرد.

 بعد از اتمام خدمت سربازی از طریق پایگاه مقاومت بسیج که در آنجا فعالیت داشت   به سپاه پاسداران در شهرستان زاهدان معرفی شد. شهید دوران تکاوری به اصفهان و دیگر شهرها اعزام شد که بعد از مدتی پاسدار رسمی سپاه پاسداران  جزء تیپ تکاور ۱۱۰ سلمان فارسی شد تا اینکه در یک ماموریت در چشمه زیارت به دست گروهک منافقین در تاریخ ۹۱/۱/۴ به درجه شهادت نائل گشت.

 او تنها آرزویش همین مقام بود که به آرزویش رسید مراسم عروسیش نیز قرار بود در همین روزها باشد که متاسفانه عروسیش با شهادت عجین شد و روز ولادت حضرت زینب (س) را خودش برای عروسیش انتخاب کردکه همان روز مراسم سومین روز عزاداری او قرار گرفت.

 او همیشه حرف از شهادت می زد و می گفت شهادت را لیاقت می خواهد که ما لیاقت شهادت را نداریم و دعا می کرد و خدا این حاجت و دعای او را بر آورده کرد.

 دامادی ات مبارک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی